Resultaat 71 - 80 (van 192)

• Het belang van diversiteit in boeken Bekijk details

1 juli 2022

Er is momenteel heel veel aandacht voor genderdiversiteit. Niet iedereen voelt zich thuis in de traditionele hokjes “man” en “vrouw” en “hetero” en daar is steeds meer over bekend. De letters LHBTIQ+ breiden steeds meer uit (vandaar de ‘+’) zodat meer mensen een naam kunnen geven aan hun seksualiteit of identiteit.

• Suzanne tipt: Lezen in de vakantie! Bekijk details

15 juni 2022

• Boekentip: Madame le Commissaire en de verdwenen Engelsman Bekijk details

10 juni 2022

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Hannelore, medewerker publieksdiensten in de Bibliotheek.

• Blog van een taalmaatje - De ooievaar Bekijk details

7 juni 2022

Farhat, gevlucht uit Irak en nu student apothekersassistent, en Jikke zijn taalmaatjes. Wekelijks praten ze een uurtje Nederlands bij een van hen thuis of buiten. Dit levert altijd leuke gespreksstof op.

• Suzanne tipt: Strips! Bekijk details

1 juni 2022

Is jouw kind een echte boekenwurm? Of ben je blij met elke bladzijde die wordt gelezen? Ik geef je tips! Dit keer strips en waarom het zo goed is om die te lezen.

• “Vroeger dacht ik dat meisjes geen striptekenaar konden worden” Bekijk details

31 mei 2022

Marloes de Vries is fulltime visual storyteller en illustreert en schrijft boeken voor zowel kinderen als volwassenen.

• Boekentip: De acht grote lessen van de natuur Bekijk details

20 mei 2022

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Kirsten, Marketing en Communicatiemedewerker bij de Bibliotheek.

• 100 jaar W.F Hermans Bekijk details

19 mei 2022

W.F. Hermans (1921 – 1995) wordt vaak in een adem genoemd met Harry Mulisch en Gerard Reve. Als een van de ‘Grote drie’ van de naoorlogse Nederlandse literatuur bevat Hermans oeuvre gedichten, romans en essays.

• Het voorleeshuisje Bekijk details

4 mei 2022

Het voorleeshuisje is een voorlees- en activiteitenhuisje waar jonge kinderen kunnen luisteren, onderzoeken en hun fantasie de vrije loop kunnen laten gaan. Samen met jou!

• "Hier mag ik zeggen wat ik denk" Bekijk details

26 april 2022

Safwan vluchtte in 2015 samen met zijn zus en twee zonen uit Syrië. Via Ter Apel, Wageningen en Alkmaar kwam hij uiteindelijk in Haarlem terecht. Hier woonde hij eerst in de koepel en vervolgens in Schalkwijk. Vier jaar geleden kwam hij voor het eerst in de Bibliotheek en leerde taalvrijwilliger Tineke kennen. Inmiddels zien ze elkaar wel vier keer per week en zijn ze echte vrienden geworden.

Paginanavigatie